TV K3

android aplikacija

instaliraj

Ovo su najpoznatije i najuspješnije prvoaprilske šale!

Cijeli svijet 1. aprila šali se na račun brojnih ljudi i događaja, a sredstva da se u tome uspije se ne biraju jer na ovaj dan sve je dozvoljeno – ukoliko izmami osmijeh.

Ovo su najpoznatije i najuspješnije prvoaprilske šale!

Svijet pamti nekoliko desetina veličanstvenih „istina“ koje su obilježile 1. april od kojih ćemo nabrojati samo one „najuspjelije“:

1.Džonatan Svift, autor čuvenih „Guliverovih putovanja”, 1.aprila 1713. godine objavio da će se jedan od pogubljenih kriminalaca vratiti iz mrtvih kako bi se napio piva u lokalnom pabu. Toga dana su pabovi bili puni ljudi koji su došli da vide „mrtvaca kako pije pivo”.

2.Holandska nacionalna televizija je objavila 1950. da se srušio krivi toranj u Pizi. U vrijeme bez interneta, kada informacije nije bilo moguće tako brzo provjeriti, vijest je izazvala pravi šok u zemlji lala.

3.Voditelj Bi-Bi-Sija Ričard Dimblbi priredio je 1957. dokumentarac o rekordnoj žetvi špageta u švajcarskim Alpima. Redakcija Bi-Bi-Sija bila je zatrpana pozivima ljudi koji su željeli više detalja o „novoj grani poljoprivrede”.

4.Godine 1962. televizori u boji su bili prava rijetkost. Švedska nacionalna televizija je to iskoristila i svojim gledaocima plasirala informaciju da prijemnike u trenutku mogu pretvoriti u one u boji ako preko aparata navuku par najlonki.

5.Jednu od poznatijih prvoaprilskih šala priredio je nekadašnji list „Politika ekspres” kada je 1. aprila 1964. objavio za ono vrijeme nevjerovatnu vijest da omiljeni Dragoslav Šekularac prelazi iz „Crvene zvezde” u „Partizan”. Vijest je bila na naslovnoj strani, a na posljednjoj je pisalo: „Aprili-li-li!“.

6.Godine 1966. je američka kompanija brze hrane „Tako bel” objavila da će od američke vlade kupiti „Zvono slobode” (čuveni „Liberti bel”) i da će ga preimenovati u „Tako liberti bel”. To zvono je jedan od najdragocjenijih spomenika iz vremena američke revolucije, pa je stotine ljudi uputilo protest. Smirili su se tak kada je kompanija „Tako bel” objavila da se samo šalila.

7.Jednom stanovniku Aljaske je 1. aprila 1974. godine bilo veoma dosadno pa je zapalio nekoliko stotina guma na vrhu vulkana Mont Edžkamb, koji skoro 3.000 godina nije aktivan. Gusti crni dim natjerao je stanovnike da masovno bježe iz obližnjih sela dok se momak na vrhu vulkana silno zabavljao.

8.Uvaženi britanski astronom Patrik Mur objavio je 1. aprila 1976. da će rijedak položaj planeta privremeno u potpunosti smanjiti Zemljinu gravitaciju, zbog čega će svi ljudi jedno vrijeme imati priliku da lebde! Stotinak slušalaca je nazvalo redakciju da javi da je eksperiment uspio.

9.Na 1. april 1998. naučni časopis „Nju meksikans for sajns” je objavio vijest da je skupština američke države Alabama promijenila vrijednost broja Pi s matematičke konstante 3,14 na biblijsku 3,00.

Američki lanac restorana brze hrane „Burger king” lansirao je 1998. vijest da je pustio u prodaju hamburger prilagođen ljevorukim ljudima. Ne samo da su ga ljevoruki naručivali, nego su i desnoruki insistirali da dobiju stari hamburger ljuti zbog diskriminacije.

10.Slavni konceptualni umjetnik Skags objavljuje već godinama da će 1. aprila organizovati posebnu paradu u Njujorku. Svaki put se okupe novinari, ali mogu samo da izvjeste kako su opet naseli na prvoaprilsku šalu. Ipak, uporno dolaze, jer se nikad ne zna.

Ni 21. vijek nije imun na 1. april pa su mediji nastavili da se utrkuju ko će smisliti što nevjerovatniju „istinu“.

1.Mnogi korejski i kineski sajtovi pustili su 1. aprila 2003. godine vijest da je CNN objavio kako je ubijen vlasnik „Majkrosofta” Bil Gejts. Rezultat svega je ukupni pad akcija na korejskoj berzi za 1,5 odsto.

2.Britanski dnevnik „Dejli mejl” objavio je 1.aprila 2006. da je britanski premijer Toni Bler prefarbao u crvenu boju vrata Dauning Strita, koja su tradicionalno obojena u crno, dok je „Tajms“ objavio tekst o novom zaštitnom sistemu kreditnih kartica koji se aktivira pjevanjem.

3.Švedski vodeći dnevnik „Dagens niheter“ zastrašio je 1.aprila 2006. hiljade biciklista tvrdnjom da će stokholmske vlasti uvesti ograničenje brzine za bicikliste na 20 kilometara na sat u užem centru grada.

4.U Belgiji je iste godine radio mreža VRT javila je da je regionalna vlada u Flandriji toliko zabrinuta zbog uticaja sumornog vremena u zemlji na stanovništvo, da je odlučila da uruči 10.000 „sunčanih čekova“ građanima za besplatne posjete solarijumima.

5.Radio „Vijest milends” iz Birmingema je 2007. objavio da se Majkl Džekson preselio u taj grad. Napravili su lažni, ubjedljiv video snimak pop zvijezde na ulicama Birmingema i postavili ga na svoj sajt, na koji su upućivali slušaoce.

6.Voditelj Nik Taf s britanske radio stanice „Vest” 1. aprila 2007. nazvao je, dok je bio u programu, južnoafričkog predsjednika Nelsona Mandelu, predstavljajući se kao britanski premijer Toni Bler. Na kraju opuštenog razgovora, voditelj je upitao Mandelu šta je radio tog dana indirektno ga usmjeravajući na zaključak da je nasamaren.

 

Atv

Komentarišite

Your email address will not be published.